Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
09.04.2015 16:04 - ТЕЗИ ГЛУПАВИ НЕЩА (КОИТО МИ НАПОМНЯТ ЗА ТЕБ) - в памет на BILLIE HOLIDAY, целият текст, БГ превод
Автор: deathmetalverses Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1679 Коментари: 0 Гласове:
7

Последна промяна: 11.04.2015 16:17

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Billie Holiday (родена като Eleanora Fagan на 7 април 1915-та) е голяма афроамериканска джаз певица и автор на текстове от САЩ. Почива на 17 юли 1959-та, при автомобилна катастрофа, след като й е отказано да получи медицинска помощ в БОЛНИЦА ЗА БЕЛИ... Известна е още и с псевдонима си LADY DAY (Лейди Дей).
  image
Певицата с домашния си любимец - Мистър, Ню Йорк, 1946 


   "These Foolish Things (Remind Me Of You)"


Това е едно изключително красива и лирична песен, чийто припев се изпълнява и от Франк Синатра, и от Елла Фицджералд, и от Нат Кинг Кол и други певци; Предлагам Ви пълния текст в мой скромен превод - Джак Б. Салвадор, април, 2015


O! Никога ли няма да ме оставиш на мира?
О! Никога ли няма да ме освободиш?
Тези връзки, които ни свързват,
Са все още около нас -
Възможност за бягство не мога да видя,
А тези малки неща са останали
Все още тук  - да ми носят щастие или болка...

Една цигара, която носи следи от червило,
Един самолетен билет до романтични места,
И сърцето ми притежава още крила –
Тези глупави неща напомнят ми за теб...
Едно дрънкащо пиано в другия апартамент,
Тези объркани думи, с които ти казах, 
Какво означаваш за сърцето ми,
Боядисаните люлки в лунапарка -
Тези глупави неща напомнят ми за теб...
Ти дойде, ти видя – и ме завладя,
И когато ти направи това с мен,
Аз знаех, че все някога трябва да се случи...
Мартенските ветрове, които превръщат сърцето ми в танцьор,
Един телефон, който звъни, но кой ще вдигне слушалката?
О, как твоят призрак  се е вкопчил!  -
Тези глупави неща напомнят ми за теб...

Първите нарциси и очаквана дълго вълнуваща телеграма,
И запалените свещи върху малките ъглови маси,
И още сърцето ми има крила -
Тези глупави неща напомнят ми за теб.....
И паркът привечер, когато бият каманите,
“Ил дьо Франс” и всички заливи около него,
Безумната красота на Пролетта –
Тези глупави неща напомнят ми за теб,
Колко е странно, колко е сладко да те откривам все още! -
Тези неща са ми скъпи,
Те изглежда те приближават към мен...
Въздишките на среднощните влакове в празните гари,
Копринените чорапи, отхвърлили поканите за танц -
О, как твоят призрак се е вкопчил! -
Тези глупави неща напомнят ми за теб...

Парфюм от гардения, разположен върху възглавката,
Диви ягоди – само за седем франка килото,
И все още моято сърце има крила –
Тези глупави неща напомнят ми за теб...
Усмивката на Гарбт* и уханието на рози,
Свирукането на сервитьори, щом последният бар хлопне врати,
Песента, която Кросби** пее –
Тези глупави неща напомнят ми за теб ! –
Колко странно, колко сладко е да те откривам все още,
Тези спомени са ми скъпи,
Те, изглежда, те приближават към мен -
Ароматът на гниещите листа, виещите сирени на параходите,
Двама влюбени на улицата, които се разхождат замечтано –
О, как твоят призрак се е вкопчил ! -
Тези глупави неща ми напомнят все още за теб... 

 

 Бележки:

*Грета Гарбо; във варианта на Франк Синатра е Тейлър (Елизабет) - актрисата с най-красивите виолетови очи; **Бил Кросби; Изпълнител: Billie Holiday; Авторски права върху текста и музиката на песента:: Spearpoint,Andy/Hewison,Dolan/Saunders,Perry/Crawford,Justin & Wilson-Wright,Icarus

 

 



Тагове:   billie holiday,   jazz,   lady day,


Гласувай:
7


Вълнообразно


Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: deathmetalverses
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 9654749
Постинги: 3153
Коментари: 5645
Гласове: 58764
Спечели и ти от своя блог!