Най-четени
1. radostinalassa
2. kvg55
3. mt46
4. zahariada
5. varg1
6. planinitenabulgaria
7. wonder
8. missana
9. iw69
10. getmans1
11. rosiela
12. leonleonovpom2
13. hadjito
14. apollon
2. kvg55
3. mt46
4. zahariada
5. varg1
6. planinitenabulgaria
7. wonder
8. missana
9. iw69
10. getmans1
11. rosiela
12. leonleonovpom2
13. hadjito
14. apollon
Най-популярни
1. katan
2. shtaparov
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. lamb
6. mt46
7. dobrota
8. bojil
9. vidima
10. donkatoneva
2. shtaparov
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. lamb
6. mt46
7. dobrota
8. bojil
9. vidima
10. donkatoneva
Най-активни
1. penata555
2. jelliana
3. radostinalassa
4. lamb
5. toni1956
6. lordmdobrev
7. varg1
8. hadjito
9. kvg55
10. iw69
2. jelliana
3. radostinalassa
4. lamb
5. toni1956
6. lordmdobrev
7. varg1
8. hadjito
9. kvg55
10. iw69
Постинг
28.08.2019 12:05 -
"Балканкар Рекорд" - Социалистическата гордост на тежкото машиностроене в Пловдив
Автор: deathmetalverses
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 628 Коментари: 1 Гласове:
Последна промяна: 28.08.2019 12:38

Прочетен: 628 Коментари: 1 Гласове:
10
Последна промяна: 28.08.2019 12:38


Заводът е създаден като авторемонтен през 1950-та, под името "Васил Коларов"; Първият мотокар е произведен през 1965-та и участва в манифестацията по случай 1-ви май - Деня на труда; На Международния пловдивски технически панаир същата година печели златен медал. През 1970-те и 1980-те електрокарите и мотокарите на ЗЕМ се изнасят в повече от 70 "приятелски" страни по света, както и в някои западноевропейски, което осигурява приходи в "твърда" валута на Народна република България и нейния партиен елит. Като ученици тогава учехме, че това предприятие е най-голямото на Балканите,,, Намира се на "Кукленско шосе" №17.
Преди 10-ина година гледах документален филм на ТВ "Дойче веле" за краха на тежкото машиностроене в България в края на 1980-те. Основни причини: 1. Ниско качество - всички български кари давали технически дефекти първите 200 часа на експлоатация. 2. Прекалено висока себестойност спрямо западните конкуренти - и продажба на загуба - вложените материали и части за производството на единица продукт надвишавали с 30-40% окончателната продажна цена на същата тази единица...
/////////////////////////////////////////////////////////////

///////////////////////////////////////

///////////////////////////////////////////////
///////////////////////////////////////

///////////////////////////////////////////
/////////////////////////////////////
Много от помещенията на комбината се дават под наем - от десетина години насам... Работи с 1/4 от производствените си мощности /капацитет/... Но ЕЛЕКТРОКАРЪТ - символ на предприятието! - все още продължава ГОРДО да се върти!!!
///////////////////////////////////////////////
//////////////////////////////////////////////////////////
////////////////////////////////////////////////////////
ВСИЧКИ СНИМКИ СА МОИ АВТОРСКИ: Здравко Б. Спасов, 10 август 2019
Преди 10-ина година гледах документален филм на ТВ "Дойче веле" за краха на тежкото машиностроене в България в края на 1980-те. Основни причини: 1. Ниско качество - всички български кари давали технически дефекти първите 200 часа на експлоатация. 2. Прекалено висока себестойност спрямо западните конкуренти - и продажба на загуба - вложените материали и части за производството на единица продукт надвишавали с 30-40% окончателната продажна цена на същата тази единица...
/////////////////////////////////////////////////////////////

///////////////////////////////////////

///////////////////////////////////////////////


///////////////////////////////////////////

Много от помещенията на комбината се дават под наем - от десетина години насам... Работи с 1/4 от производствените си мощности /капацитет/... Но ЕЛЕКТРОКАРЪТ - символ на предприятието! - все още продължава ГОРДО да се върти!!!
///////////////////////////////////////////////



Вълнообразно
Китайска телевизия снима филм за Пловдив
Интервю с шампион
В Пловдив е започнало демонтирането на п...
Интервю с шампион
В Пловдив е започнало демонтирането на п...
Следващ постинг
Предишен постинг
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог

Гласове: 58526
Блогрол
1. ORPHEANUM MUSIC POETRY CLUB бр.1, 2014
2. бр. 1 списание "МОДЕРНИ АПОКРИФИ",3 март 2011 г.
3. ТРИСКЕЛИОНЪТ на РУДРА (SHIVA`S TRISKELION) The BEST BG death metal poetry, Jack B. Salvador, 2012
4. Инженерите, създали "летящите чинии" на ТРЕТИЯ РАЙХ (документален, "Дискавъри сайънс")
5. Космодрум за немски "летящи чинии", разсекретен край Баренцово море (видео)
2. бр. 1 списание "МОДЕРНИ АПОКРИФИ",3 март 2011 г.
3. ТРИСКЕЛИОНЪТ на РУДРА (SHIVA`S TRISKELION) The BEST BG death metal poetry, Jack B. Salvador, 2012
4. Инженерите, създали "летящите чинии" на ТРЕТИЯ РАЙХ (документален, "Дискавъри сайънс")
5. Космодрум за немски "летящи чинии", разсекретен край Баренцово море (видео)