Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
01.11.2018 00:20 - Честит празник, Будители! С "Душа" и "Молитва за дъжд" на ДИАНА ЕКСПРЕС
Автор: deathmetalverses Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 1606 Коментари: 3 Гласове:
8


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 ДУША 

Този град безсънен
без печал ни пръсна.
Всичко нежно,
всичко грешно
между нас виновно оглуша.

Само ти остана
в мен като камбана
да звъниш след удара, душа.

В този град бездънен
твоят вик потъна.
Колко мъдро,
колко подло
в паметта си всякой вкамени.

Но защо остана
таз душа камбана
до смъртта под всеки удар
в мен да звъни.

В този град бездънен
твоят вик потъна.
Колко мъдро,
колко подло
в паметта си всякой вкамени.

Но защо остана
таз душа камбана
до смъртта под всеки удар
в мен да звъни.

Но защо остана
таз душа камбана
до смъртта под всеки удар
в мен да звъни. 
Текст: Калин Донков, Музика и аранжимент: Митко Щерев
/////////////////////////////////////////////////////////
image
///////////////////////////////////////////////////////
МОЛИТВА ЗА ДЪЖД

И колкото да гледам, да се взирам,
пустинното небе тежи над мен
като безплодна лира.
И вече не за дъжд-
дъждът е най-добрия сън на мойта младост-
да, вече не за дъжд, за облаче се моля,
да хвърли сянка в този задух.

Дъжд няма да вали.
Разбираш ли: дъжд няма да вали!
Не ти се вярва? За капчица
сърцето те боли.
Езикът навлажнява напуканите устни.
В очите блика последната влага.
Пресъхват всички извори-
природни и изкуствени .
И повече живот като че ли не ти се полага.
От дъното на твоите
артезиански кладенци се вдига прах ...

Облаци! Проклинам ви. И треперя от страх.
А с мен и градът на моята младост се задушава
(под едно небе без надежда).
Запустели улици. Стъкла, ослепели от прах
Изсъхнали треви, алеи,
които все в самотата извеждат.
Коли, Коли- детски играчки, които бълват дим,
които се прегряват, пръскат се сърцата им стоманени.

И ние в старостта летим.
И ние поначало сме измамени.
Ах, пътя!Пътя! Кой ще ми върне тласъка?
Кой ще ми даде инерцията загубена?
Само затова, че небето в мен
е престанало да блика.
Само за това, че от дъното на моите
артезиански кладенци
двадесетгодишното слънце ме вика.

Облаци- мечти от дъжд или от прах!
Проклинам ви. И ви обичам като първи грях .
А с мен и земята на моята любов ви проклина и чака.
Момчешки рани се отварят сякаш.
Водата на язовирите не стига да ги промием.
Тревата на ливадите не стига да ги превържем.
Отварят се браздите на мечтите
и семето непокълнало-се показва.

Ще го изкълват врабците на времето.
И ще продължи да зее любовта ми като празна пазва.
Господи! Наказвай ни с глад, но не и с безплодие!
Ние чакаме да покълнем поне още един път.
Ние искаме да разцъфнем поне още един път
И да люшнем клас поне още един път.
И да налеем зърно което, ако щат,
и враните да изкълват.
Затова в този вик към облаците
И това проклятие
И този страх. Не че небето в мен е празно,
не че реките в мен са мъртви.
Не че градовете в мен са неотзивчиви
и като пустинни вихри улиците ме въртят из тях.

А защото не предвидих сушата
А защото не попълних всички язовири
А защото не опазих струните на всички лири.
А защото хвърлях камъни по всички изворни места
И навред се разпилявах
И на дребно се раздавах без да се пестя.

Но вече е време, вече е крайно време да завали.
Само някакъв си час, някаква си минута само
от големия дъжд ме дели. Усещам го
по миглите си (изсечени от вулканична лава).
Вкусът на дъжд, вкусът на цвят
и зеленина ме опиянява.
И аз си плащам данъците за дъжда.
И аз си плащам застраховките за риска.
И в очите с по една звезда
впрягам вдъхновението и плуга натискам.
И дочувам как над мойта бразда
всеотдайните сълзи се плискат.



Текст: Д. Василев.

 

 








Гласувай:
8


Вълнообразно


1. nedovolen - С днешния ден, Будителю!
01.11.2018 06:40
Шегувам се с приятели. Знаете ли защо казват празник. Защото е празно. Ако бе пълно, щеше да е пълник. За мен всеки ден е препълнен. :)))
цитирай
2. katan - Честит празник на Будителите,
01.11.2018 17:19
Здравко! Ти си един от тях.
Нека да е "пълник"!
цитирай
3. deathmetalverses - Светъл ПЪЛНИК и на теб!
04.11.2018 20:06
nedovolen написа:
Шегувам се с приятели. Знаете ли защо казват празник. Защото е празно. Ако бе пълно, щеше да е пълник. За мен всеки ден е препълнен. :)))

цитирай
4. deathmetalverses - Благодаря, както Катя!
04.11.2018 20:07
katan написа:
Здравко! Ти си един от тях.
Нека да е "пълник"!

И на тебе всичко най-добро!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: deathmetalverses
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 9569066
Постинги: 3153
Коментари: 5645
Гласове: 58744
Спечели и ти от своя блог!