Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
10.08.2014 16:43 - EX DEO - ROMULUS + SURRENDER THE SUN (РОМУЛ и ПРЕДАТЕЛСТВО КЪМ СЛЪНЦЕТО) БГ поетичен превод
Автор: deathmetalverses Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 1246 Коментари: 0 Гласове:
10

Последна промяна: 10.08.2014 16:44

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
В Древен Рим 14 февруари е начало на езически празници, когато, в чест на вълчицата, откърмила Рем и брат му Ромул, младите и особено БРЕМЕННИТЕ жени се обличали във вълчи кожи (вж. снимката долу) и римляните се отдавали на разврат ...  От друга страна "светията" Валентин не е извършил никакъв подвиг, освен да прелъсти щерката на затворническия надзирател, която била..........., хм, сляпа.., и да я подлъже да го пусне на свобода... Католическата църква е посветила 14 февруари на св.св. Константин-Кирил Философ и брат му - Методий, вместо на фалшивия светец... Така че защо поразнувате един такъв измислен празник, не мога да го разбера?!


 

 

 ROMULUS

Ромулус, от гърдите на вълчицата захранен бях със Вечността,
 Ромулус, с кръвта на моя брат разтворих аз широко портите на Времето.

 Изправен върху хълм скалист
 Ятото от диви гъски мене короняса,
 Осиновен от бога на войната, аз съм първи цар на РИМ!

 Тогава неговата ревност разцъфтя – кой да ръководи нашият народ;
 Така че всеки, който се опита да прескочи моята стена, ще го застигне смърт! 

 

Ромулус, от гърдите на вълчицата захранен бях със Вечността,
Ромулус, с кръвта на моя брат разтворих аз широко портите на Времето.

 

 Станете, храбри легиони, защитници на царството,
 В гърдите бие  моето сърце горещо, с меча и копието ще управляваме!

РЕМУС предизвика моето презрение, и трябва да накажа аз със смърт
Сега онези всички, които не искат да се подчиняват!

Аз съм Ромулус,
Аз съм царят на РИМ,
Една империя ще се въздигне -
И света ще покори!

 


 Ромулус, от гърдите на вълчицата захранен бях със Вечността,
(РОМУЛУС!!!)
 Ромулус, с кръвта на моя брат разтворих аз широко портите на Времето.


 

 

Surrender the Sun (Предателство към Слънцето)

 

Наричат ме те ‘гладиатор’,
Роб съм на Рим, но герой на тълпата,
Аз трябва да ги забавлям, за да решат
Със вдигнат палец,
Дали трябва да живея или да умра...

 


Целият в кърви облян, воювам за моята свобода,
Набеден за осъден престъпник, аз съм просто
Една марионетка, с която плебсът се подиграва;
Колизеумът е моето царство, дворец на скръбта,
Където ще се запозная със живота след смъртта...

 

Болката е мерило за всички ваши страхове;
Оцеляването на душата ми има някакъв шанс,
Ако слънцето предам, в замяна на моя живот,
И предизвиквам боговете, за да умра...

 

 
Ние приветстваме този, който е на път да умре!

 

Бий се със чест до момента,
Във който посрещнеш своя задгробен живот;
Насилието обсебва моето тяло и мисъл;
Радвай се със достойнство, на шанса
Да живееш във слава и почест през вечността!

 


Мечът и щитът са единствените истински неща,
Които съществуват за мене;
Аз чувствам гнева, как ме зове...,
За да отнеме от мене тази искрица живот!

 


Уповай се на гладиуса*, който се врязва дълбоко вплътта!
Писъци на страдание, които се губят в прахта; 
Последния дъх поеми, небесно видение черно угася светлината;
Железният шлем (може би!) ще спаси твойта душа...

 

Черни гарвани очакват своята храна;
Аз вече живея в един друг ден
Или миг под слънцето;
Наруши мълчанието на тълпата,
Когато тя аплодира последния удар!

 


Болката е мерило за всички ваши страхове;
Оцеляването на душата ми има някакъв шанс,
Ако слънцето предам, в замяна на моя живот,
И предизвиквам боговете, за да умра...

 


 

 

 

 Поетичен превод: Джак Б. Салвадор, 2012.





 

 

 

 








Гласувай:
10


Вълнообразно


Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: deathmetalverses
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 9632596
Постинги: 3153
Коментари: 5645
Гласове: 58757
Спечели и ти от своя блог!