Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
11.12.2013 18:55 - БЛАГОДАРЯ ВИ, ДОБРИ ХОРА! С: "Щурците" - ВИК, ХАМЛЕТ, НЕ УМИРАЙ, СРЕЩА
Автор: deathmetalverses Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4384 Коментари: 0 Гласове:
14

Последна промяна: 11.12.2013 20:50

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

image

 

 

ЩУРЦИТЕ – НЕ УМИРАЙ
Текст: Павел Матев (1924 – 2006)

 

 Недокоснат и слънчев януарският ден
носи пак неотлъчна ранна мъка за мен.

В най-тревожната зима и най-белия сняг
ясно, необяснимо, виждам траурен знак.

И жестоката горест с бледи думи теша.
Зрее някаква повест в мойта жива душа.

Тъмна сянка се спира на студения праг.
Черен кон ли умира там на белия сняг?

Няма вече двуколка, няма шеметен бяг.
Само черната болка върху белия сняг.

Детска мъка извира от далечния мрак.
Черен кон не умирай върху белия сняг!

 

 

 
Щурците – ВИК 
Автор на текста: ?

Посред нощ ме събуди викът и кръвта ми смрази.
"Боже" - казах си само - "децата поне запази!".
Вцепенен се наведох над малкия детски креват -
спяха двамата кротко; на пръсти се дръпнах назад.

Към жена си се втурнах и с бледо от ужас лице
слушах в мрака как бие умореното нейно сърце.
"Нещо с мама се случи" - през главата ми мина за миг
и тогава си спомних - мъжки беше ужасният вик.

Мъж извика, мъж извика - тъй ясно го чух.
Мъж извика, мъж извика - тъй страшно го чух.
Мъж извика, мъж извика - тъй ясно, тъй страшно го чух.
Би могъл да събуди този вик даже глух.

Но защо всички в къщи непробудени спят,
и не чува ли никой нищо във целия свят?
"Боже" - казах си само - "значи, може би аз,
аз съм викал за помощ, аз съм викал без глас..."

 

 

 

 

Щурците – Хамлет
Текст: Волен Николаев (1954 – 2011)

 

 

Искате да свирите на мен?
Държите се сякаш познавате
всички дупчици на ума и сърцето ми.
Искате да изтръгнете
скрития звук на тайната ми,
да ме просвирите от най-ниската
до най-високата ми ноти?
Не!
За какъвто щете
инструмент ме смятайте -
можете да ме разстроите,
но не и да свирите на мен!

О, в такава нощ минава само трамвай,
като последна стража.
Последен звън и друго няма.
Сега и аз мога да ви кажа.

Във спор със свойта млада памет
един връстник на всяка младост,
съвременен объркан Хамлет
пресича сред нощта площада.

О, все още крачи Хамлет в мрака,
трепери от студа среднощен,
по дънки и със тънко яке
той чака своя знак все още.

Сред булевардите се вглежда
във непознатия прозорец.
Там будна е една надежда,
там някой днес ще му отвори.

Къде момче, сега отиваш
и наш"те сънища тревожиш?
Дали все още Хамлет жив е -
средновековно невъзможен?...

О, в такава нощ минава само
трамвай, като последна стража.
Последен звън и друго няма.
Какво не мога да ви кажа?

Дали все още Хамлет жив е?
Дали все още се тревожи?
Да бъде или да не бъде -
средновековно невъзможен...

 

 


 

 

Щурците – СРЕЩА
Автор на текста: Симеон Стоянов (1937-2002)

 

 

Всичко това се случва край Хасковската река. Прекрасните стихове на поета от Хасково Симеон Стоянов са посветени на красива учителка от града.
И един любопитен факт - броят на тополите край Хасковската река (в рамките на града) е 836. Снимката (в клипа) е на хасковския фотограф Тенчо Атанасов.

--
Дали аз закъснях или времето бързаше?
Дали аз закъснях или всичко бе сън?
Отшумя като приказка, каквото ни свързваше.
Отшумя като празничен звън ...

Край реката редят се, редят се тополите,
побелели от първия сняг.
Аз не чакам за среща, аз не чакам, но моля те,
ти да минеш по другия бряг.

Край реката редят се, редят се тополите,
побелели, побелели от първия сняг.
Аз не чакам за среща - не чакам, но моля те ...
О, моля те - ти да минеш по другия бряг.

И тогава на моста ще бъдем пак двамата.
Ще си спомниме всичко отново за миг.
Ще се срещнеме с погледи, скрити през рамото
и ще тръгнем по своя път сами.

ОТ БРОЙ ВТОРИ на и-фензина "ORPHEANUM - MUSIC POETRY CLUB " "ОРФЕАНУМ - КЛУБ ЗА МУЗИКАЛНА ПОЕЗИЯ" Най-добрите текстове на песни от цял свят и за всички времена, от всички стилове и жанрове, в БЪЛГАРСКИ превод"
АКО ИДЕЯТА ВИ ХАРЕСВА, може да подкрепите проекта!
Снимката на "Щурците" е заета от : www.lostbulgaria.com














Гласувай:
14


Вълнообразно


Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: deathmetalverses
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 9637062
Постинги: 3153
Коментари: 5645
Гласове: 58760
Спечели и ти от своя блог!