Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
29.08.2013 11:24 - ДЖАК (ИЗКОРМВАЧА) на ICED EARTH (от 1986 и 1998) в БГ превод
Автор: deathmetalverses Категория: Лични дневници   
Прочетен: 779 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 29.08.2013 22:03


image

“Джак Изкормвачът” или “Убиецът от Уайт Чапел” далеч не е първият сериен убиец в криминалната история, но първи получава изключителна медийна популярност. През 2012 година Скотланд Ярд шокира британските феминистки и света с хипотезата, че този неразкрит повече от 140 г. свиреп престъпник би могъл да е ЖЕНА, въз основа на ДНК анализа на писмата, които са разпратени до медиите от негово име. Една от заподозрените е Елизабет Уилямс, бездетна съпруга на кралски лекар, който е имал връзка с една от жертвите (лондонски проститутки). Друга вероятност е Мери Пирси, обесена за убийството на жената на любовника си през 1890 г.


image
Карта на Лондон от 1880-те, с червени точки са отбелязани местата, където са извършени приписваните на Джак 7 убийства

image
Снимки от криминалния полицейски архив на 5 от жертвите на Джак

image
Уайт Чапел през 1938-ма; Тук са извършени 2 от убийствата, днес местопрестъплението............ е туристическа атракция...................

image
Статия в лондонски вестник за едно от престъпленията на Джак

Предлагам на Вашето внимание превода на две съвсем различни песни с едно и също заглавие - "JACK" (THE RAPIST или THE RIPPER) - ДЖАК ИЗКОРМВАЧА, на метъл бандата ICED EARTH - от първият им демо албум (1986) - "PSYCHOTIC DREAMS" и от албума "HORROR SHOW" (1998). Автор и на двата текста е Джон Райън Шафър, основателят на групата.
JACK (1986)


Навън по улиците тъмни,
Някъде през нощта,
Край воняща на тиня канавка
Една бездомна кучка се разхожда,
Надявайки се да забогатее,
Привличайки разочаровани мъже -
Вземи един нож,
Отнеми нейния живот,
Една безполезна аматьорка...

Джак е някъде там,
Джак е наблизо,
Човече, бъди пъргав:
Джак носи страх -
Джак има остри ножове и секири,
Джак има бръсначи, предупредих те ...

Още една сграда -
И ще бъдеш във безопасност,
Ако извадиш този късмет,
Обаче го нямаш,
Ти, нещастно създание,
Секирата негова извива се гордо ...

Джак е някъде там,
Джак е наблизо, 
Човече, бъди пъргав: 
Джак носи страх -
  Джак има остри ножове и секири, Джак има бръсначи, предупредих те ...

Замахни с неговата секира,
Двадесет пъти,
И си на парчета, годни за ядене...

Вземи неговия нож,
Зачеркни своя живот, 
Изрязвайки проституцията,
Джак побеждава -
В своите объркани мисли,
Джак притежава решението...

JACK (1998)
 
Аз ли? ... Аз съм син на копеле,
Заченато от стотици мъже.
Сега аз съм Избранникът на Съдбата.
В миналото, ако отправим поглед натам,
Отец Уилям ме дарува с името Джони,
А майка ми ме наричаше просто “Джак”...

Аз... Аз крещя към тебе,
  Виждайки, къде те отвеждат -
В дяволския бардак;
И на тебе  съм благодарен,
Че ми даде този живот;
След това изтръгна моите чувства
И ги замени - с  ей този нож ...

Щом те клъцна веднъж, ще резна и дважди -
Ти си моето среднощно жертвоприношение,
Ти ме посрами... Ти си срам и за Бога,
Сега крещиш моето име – но вече те няма....

Виждал съм хиляди пъти, как дъждът те пере,
Твоята плът сега ме зове,
Бог знае, защо,
Покай се за греховете си пред мен...

Сега.., ти не си по-различна,
Още си същата, курва на Дявола,
Лилит, излязла на лов,
Аз... Аз трябва нещо да ти дам,
Аз знам, какво е истинската болка,
И ти ще я познаеш – също ...

Щом те клъцна веднъж, ще резна и дважди -
Ти си моето среднощно жертвоприношение,
Ти ме посрами... Ти си срам и за Бога,
Сега крещиш моето име – но вече те няма....

Художествен превод: Джак Б. Салвадор, 2013;






Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: deathmetalverses
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 9572186
Постинги: 3153
Коментари: 5645
Гласове: 58744
Спечели и ти от своя блог!