Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
09.05.2014 17:25 - БОБ МАРЛИ - АЗ ГРЪМНАХ ЧЕНГЕТО! БГ ПРЕВОД
Автор: deathmetalverses Категория: Изкуство   
Прочетен: 1069 Коментари: 0 Гласове:
7


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

 

 

image
I SHOT THE SHERIFF –
АЗ ГРЪМНАХ ЧЕНГЕТО!  

(Аз гръмнах шерифа,
Но не съм стрелял по неговите помощници, о, не! О!
Аз застрелях полицейския началник...
Но не съм стрелял по редовите ченгета, ох, ох, ох-оо)
Да! Навсякъде в родния ми град
Се опитват да ме издирят и заловят;
Казват, че аз съм виновен и отговорен
За убийството на едно добро ченге,
За живота на шерифа...
Но аз казвам:

О, сега, сега. Ох!
(Аз застрелях шерифа.) - Шерифа!
(Но се кълна, че това беше неизбежна самоотбрана.)
О, не! (О, о, о-о-о) Да!
Аз казвам: Застрелях шерифа - О, Господи! -
(А те казват, че това е углавно престъпление.)
Да! (О, о, о-о-о) Да!

Шерифът Джон Браун винаги ме е мразил,
Но за точно какво, нямам представа:
Всеки път, когато засадя моето семе,
Той казва, да го убия, преди да порасне -
Той казва, че ще ги убие (децата ми), преди да пораснат!.
И така:

Прочетете го в новините:
(Аз застрелях шерифа.) О, Господи!
(Но се кълна, че това беше самозащита.)
Къде е помощник-шерифът? (У-у-о)
Аз казвам: Застрелях шерифа,
Но се кълна, че това беше неизбежна самоотбрана. (Oo-о) Да!

Един ден Свободата пресече моя път
И аз реших да започна нов живот извън гетото, да!
Изневиделица сякаш изникна шерифът Джон Браун,
Който се опита да ме повали на земята с пищова си,
Така че аз стрелях – Стрелях! – той падна, и казвам:
Ако аз съм виновен, ще платя цената!

(Аз гръмнах шерифа)
Но аз твърдя (Не, аз не съм стрелял по неговите подчинени!),
Аз не бих гръмнал никое от тези редови ченгета (о, не-о), о, не!
(Аз застрелях полицейския началник.), Да, направих го!
Но не съм срелял по никое от редовите ченгета. Ох! (У-у-о)

Рефлексите дадоха най-доброто от мен,
И каквото трябва да се случи, нека става:
Всеки ден ведрото се пълни от кладенеца,
И някой ден капките от дъното ще прелеят,
Някой ден капките от дъното ще прелеят!
Аз казвам:

Аз - аз - аз – застрелях шерифа!
Господи, аз не стрелях по неговите подчинени! Даааа!
Аз - аз (гръмнах шерифа!) -
Но не съм стрелял по редовите ченгета, да! Не, дааа!

ПЕСЕНТА (1973) е  ПРОТЕСТ срещу РАСОВАТА ДИСКРИМИНАЦИЯ и в подкрепа на борбата на Движението за граждански права на афроамериканците в САЩ , според автора й, БОБ МАРЛИ. 20 години по-късно рапърът АЙС ТИ подменя смисъла на посланието й, свързвайки го с конфликта между наркопласьори, наркозависими и полицейския произвол....

НАЙ-ДОБРАТА ВЕРСИЯ на песента, според феновете на БОБ МАРЛИ, е тази – Санта Барбара, 1979 – гледай клипа тук: https://www.youtube.com/watch?v=DLanjRCi23w

ПРЕВОД и ПОЕТИЧНА РЕДАКЦИЯ: ДЖАК Б. САЛВАДОР, 1987




Гласувай:
7


Вълнообразно


Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: deathmetalverses
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 9567911
Постинги: 3153
Коментари: 5645
Гласове: 58743
Спечели и ти от своя блог!