Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.05.2023 23:53 - Приказка за балончето
Автор: didige Категория: Хоби   
Прочетен: 579 Коментари: 0 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg


Балончета има много в света,
красиви, надути, дори и с крила.
- Велики сме!- казват.
- И силни, нали?
- Летим като птици,
не птици, орли!
Един син балон тук внезапно се спря,  погледна ме важно и в миг полетя. 
Далече, високо до слънцето чак. 
Извиках след него, но не разбрах, 
къде той замина безцелно щастлив. 
Дали си пътува, остана ли жив,
но спрях да тъгувам. До мене червен, 
тъй гордо застана, и тъй заслепен.
Аз хванах го бързо, а той запищя:
- Нима?! Невъзможно, но как така?
Отскубна се някак. Не го и видях, 
но знам, че за малко поне се засмях. Зеленият гледаше от глад пощурял:
- А, аз съм красив и още съм цял!
- Дори и усмивка ще ти даря!
- Какво ще получа от тебе сега? 
- Не носиш ти нищо и нямаш пера!
Нацупи се, после и той отлетя.
Ех, имаше още балончета тук,
но вятъра май ги отнесе без звук, 
а други внезапно от завист и гняв 
се спукаха бързо до онзи кафяв. 
Той беше силен, голям, приказлив, 
но никак не беше и предпазлив. 
В гората отлитна да търси друг цвят. 
На клончето кацна и се пукна от яд. Балончета има много сега,
но нито едно не остави следа.
Парченца от гума, живот, но какъв? Завързани бяха с някаква връв.
Небето се смръщи и пак заваля. 
Сълзите му капеха по тази земя. 
По пътя си тръгнах смутен, уморен, 
а някой там тихо вървеше след мен. 
Да, малко, и мръсно, невзрачно почти.
След толкова дъжд да се чудиш, нали?
- През цялото време до тебе летях, 
но да летя като тях не успях!
- Защото съм малко и как без крила, 
да литна на воля над тази трева?
Надух го аз бързо, нарисувах очи,
а, то, срамежливо до мене мълчи. 
- Добре де, кажи ми, защо тук стоиш? 
- Нали си балонче, ще полетиш!
Балончето тъжно ме погледна и спря.  Прошепна ми само:
- С тебе летя!   



Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: didige
Категория: Хоби
Прочетен: 559994
Постинги: 246
Коментари: 915
Гласове: 2374
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031