Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
07.09.2014 14:10 - ORPHANED LAND: ВСИЧКО Е ЕДНО, ПРОСТО ЧОВЕК, ЦЕНАТА НА ЕДНО ПРИМИРИЕ, ПРЕЗ ОГЪН И ВОДА + док. филм за албума ALL IS ONE 2013
Автор: deathmetalverses Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 504 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 07.09.2014 14:13


image
Ние сме сираците на Святата земя, сълзите на Йерусалим,
 И в тъмнината се молим и заклеваме, че ще въстанем поне още веднъж...

 Ние сме синовете на палещото слънце,
 Които изповядват своята вяра чрез дулата на оръжията;
 Ходейки дори върху свещената вода, ние отвътре горим -
 Братята от Ориента си приличаме – до един...

 Едно древно обещание има - в тази осиротяла земя,
 Стиснатият юмрук някога ще се превърне в една отворена длан -
 Въоръжени хора днес проливат кръвта си върху свещените пясъчни дюни,
 А ние, отново и отново, се проваляме ДА ВИДИМ - че ВСИЧКО Е ЕДНО!!

 Лъжливи слова, подобни на течна отрова, през вените наши разхождат се гордо,
 Изплитайки паяжина от измамни надежди – но те ще преминат;
А ние, дали ще можем да преживеем отново раните от онези, предишни войни?
Или ще изчезнем от светлината (на ядрения взрив), превръщайки се в нов фолклорен мит?

ЗЛОТО всички може да ни повали по гръб – това, обаче, не е новина -
 На кого му пука, всъщност, по света - дали си мюсулманин ти, или юдей?
 ПРОБУДЕНИТЕ ХОРА винаги са били едно ДИСКРИМИНИРАНО МАЛЦИНСТВО,
 Но ЕДИНСТВЕНИЯТ, който схваща РАЗЛИКАТА – това си точно ти!

Ние водим своето начало от земите на Средния Изток, и всички сме деца на АВРААМ,
Нашият единствен меч – ВЪТРЕШНАТА СВЕТЛИНА, гори със яркостта на слънчевия лъч;
Ние сме СИРАЦИТЕ на Святата земя, пазители на ОР-ШАЛЕЙМ*,
И затова нашите втини се покланят смирено – те са НАЙ-ОБИКНОВЕНИ (простодушни, скромни) ХОРА!

ОРИГИНАЛНО ЗАГЛАВИЕ: ALL IS ONE (ВСИЧКО Е ЕДНО)
*ОР – Вътрешната светлина (или: ВИДЕЛИНАТА) на Бог в човека, Живецът, който идва от Извора на живите души;  Шалейм – МИР, СПОКОЙСТВИЕ (в кабалистичното учение); Бел. прев.

image
Докато бяхме хлапета, и двамата често прекарвахме
Своето време, играейки заедно на война с пистолети-играчки -
Тогава ти се изправяше срещу мен..,
А ТЕ ми втълпяваха, че ти си моят враг заклет...
  И когато очите ни се срещнаха днес,
Докато издигахме ветроходни платна към смъртта,
Но вече с истинските  оръжия на порасналите мъже -
Достраша ме, че това може да бъде последният ми дъх...

Очи във очите се гледаме,
Целта ни е заслепена от слънцето -
Да потърся по-високи места
За безопасно убежище тръгвам сега...
 
 Нощта се спуска над ивицата Ничия земя,
 Някъде в мрака аз чувам твоята флейта да свири,
 Думите на песента са ми странно познати 
 И аз тръгвам към мелодията - опипом..,
 Това нощно примирие е една чудна надежда....

 Ние вдигаме ръцете си и тръгваме
 Изправени един към друг,
 Без оръжия и без смърт наоколо -
 Враговете заклети сега стават братя....

 Заедно седнали върху тази безплодна земя -
 Аз му разказвам за моя син..,
Без капани или смъртоносни играчки,
 Утрото идва, а ние сме уморени...
 
 Отправяме се към базите, примирието е свършило,
 Толкова краткотрайно е, в  тази война на лъжците -
 Като ефимерно видение за по-добър живот,
 Където музиката потушава пожара, 
 Предизвикан от оръжията – играчки...

 На следващата вечер аз виждам една сянка,
Двамата стреляме едновременно - в името на бог,
 И, докато падаме заедно, нашите очи се срещат -
 Приятелството ни приключва сега, в този хаос от кръв...

Оригинално заглавие: LET THE TRUCE BE KNOWN

THE SIMPLE MAN – ПРОСТО ЕДИН ОБИКНОВЕН ЧОВЕК 

Vanitas  vanitatum
[Всичко е безсмислено - Еклесиаст 1, 1]

 Аз бях роден, за да проправям пътя на Словото,
Да се докосне до него тълпата, и разбере изреченото -
 TE ще го следват и през най-тъмните нощи,
 Както и пастирът, който вижда в Невидимото...


Но аз съм най-обикновен човек,
Който просто следва Божия План -
И с няколко гроша в джоба,
Аз живея сам - това е единственият
Начин на живот, който разбирам;
Аз не се нуждая от, нито желая –
Да се възкача на ТОЗИ ТРОН - не...
 Под откритата сцена на звездното небе аз пея тези думи,
 Мир на всички хора  мечтая аз да донеса, дааа...
 Прочее, правете каквото правя аз, а не каквото казвам -
 Извън този земен океан, не мога да предложа път...

Понеже съм един най-обикновен човек,
Аз следвам Божия план,
Танцувам, вдигнал високо двете си ръце,
 И тази вечер ще ви поучавам -
 С тези няколко думи на Светлина и Надежда,
 Но се заклевам, че не съм Исус Христос...

Minor sum cunctis miserationibus quam explesti servo tuo
[Аз съм недостоен за всичката доброта и вярност, която ТИ си показал към твоя слуга - БИТИЕ 32,10]

ПРЕЗ ОГЪН И ВОДА / TROUGH FIRE AND WATER

על אף השקר, המוות וקושי הסליחה
באש ובמים, אלך איתך
Независимо от лъжите, смъртта и неволите на прошката,
През огъня и водата аз ще ходя със тебе

[ArabicVerse 1:]
مع الأكاذيب و صعوبة الغفران
سأكون معك فى السراء و الضراء
Аз ще бъда с тебе в беда и добро.

בנפול אויבך אל תשמח (משלי כ"ד י"ז)
Не злорадствай, когато неприятелят ти страда.

למרות הדם, החושך והמלחמה,
באש ובמים אלך אתך
 Независимо от кръвта, мрака и войната
През огъня и водата аз ще ходя със тебе


[Arabic Verse 2:]
مع إنتهاء الحرب و الظلمات
سأكون معك فى السراء و الضراء
سأكون معك فى السراء و الضراء
 С края на войната и на мрака
 Аз ще бъда с тебе във добро и зло,
Аз ще бъда с тебе - в благост и беда...

ПОЕТИЧЕН ПРЕВОД И БЕЛЕЖКИ: ДЖАК Б. САЛВАДОР, 2014









Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: deathmetalverses
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 9648778
Постинги: 3153
Коментари: 5645
Гласове: 58763
Спечели и ти от своя блог!