Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
05.01.2014 17:36 - Най-доброто от MADONNA в БГ превод (ч.1, от бр. 2 на ORPHEANUM MUSIC POETRY CLUB, 2013)
Автор: deathmetalverses Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5145 Коментари: 1 Гласове:
13

Последна промяна: 06.01.2014 20:25

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
LA ISLA BONITA (ХУБАВИЯТ ОСТРОВ)

їComo puede ser verdad?
(Как може да е истина това?)

Снощи сънувах Сан Педро,
И, макар че никога не съм стъпвала там, знаех песента -
Едно младо момиче, с очи като пустиня,
Сякаш бе вчера, а не толкова далеч...

Нежен тропически островен бриз,
Навсякъде – дива природа и свобода,
Това е мястото, където продължавам да бъда,
La Isla Bonita (Хубавият остров),
Когато самбата наоколо звучи,
А Слънцето се издигне в своя зенит,
Пронизва ушите ми и насълзява очите ми
Твоята испанска приспивна песен...

La Isla Bonita (Хубавият остров).

Аз се влюбих в Сан Педро,
Където топлият бриз се носи над морето; той ме повика,
Te Dijo “TE AMO” ( и каза: “Аз те обичам”),
Молих се, тези дни да продължават (безкрайно),
Но отлетяха толкова скоро (и неусетно)...

Te Dijo “TE AMO” ( Той каза: “Аз те обичам”) ...

Нежен тропически островен бриз,
Навсякъде – дива природа и свобода,
Това е мястото, където продължавам да бъда,
La Isla Bonita (Хубавият остров),
Когато самбата наоколо звучи,
А Слънцето се издигне в своя зенит,
Пронизва ушите ми и насълзява очите ми
Твоята испанска приспивна песен...

La Isla Bonita (Хубавият остров).

Аз искам да бъда там, където слънцето изгаря небето,
А когато дойде време за следобедна почивка*,
Може да видиш как се разхождат красиви и безгрижни хора -
Там, където едно момиче обича едно момче
И едно момче обича момиче...

Снощи сънувах Сан Педро,
Сякаш всичко бе вчера, а не толкова далеч...

Лa, ла, ла, ла, ла, ла, ла;
Te Dijo “TE AMO” (Той каза: “ОБИЧАМ ТЕ!”);
Лa, ла, ла, ла, ла, ла, ла;
El Dijo Que TE AMA (И ме нарече “ЛЮБИМА”)...

Той каза "Обичам те!", и ме нарече “ЛЮБИМА”

їComo puede ser verdad?
(Как може да е истина това?)

Снощи сънувах Сан Педро,
И, макар че никога не съм стъпвала там, знаех песента -
Едно младо момиче, с очи като пустиня,
Сякаш бе вчера, а не толкова далеч...

Един нежен тропически островен бриз,
Навсякъде – дива природа и свобода,
Това е мястото, където продължавам да бъда,
La Isla Bonita (Хубавият остров),
И когато самбата наоколо звучи,
А Слънцето се издигне в своя зенит,
Пронизва ушите ми и насълзява очите ми
Твоята испанска приспивна песен...

La Isla Bonita (Хубавият остров).

* В оригинала: Сиеста - исп.;

JUSTIFY MY LOVE (Оправдай любовта ми)


Искам да те целувам в Париж,
Искам да държа ръката ти в Рим,
Искам да бягам гола по време на буря,
Да правя любов във влак, обикалящ страната -
Ти вкара в главата ми тази муха!
И сeга какво, сега какво?
Искам, нуждая се, чакам -
Tеб, да оправдаеш любовта ми! ...

Искам да те опозная,
Но не и така:
Не искам да съм ти майка,
Нито твоя сестра -
Просто искам да съм ти любовница!

Целуни ме, точно така, целуни ме,
Искам, нуждая се, чакам -
Теб, да оправдаеш любовта ми;
Надявам се, моля се,
На теб да оправдаеш любовта ми ..

Копнея, изгарям -
По теб, да оправдаеш любовта ми,
Какво ще направиш?
Какво ще направиш?

Говори ми - сподели твоите мечти,
Аз дали във тях съм?
Разкажи  ми за твоите страхове -
Страх ли те е? -
Разкажи ми твоята история -
Не ме е страх, ти кой си,
Защото ние можем да летим!

Беден е човекът, чийто удоволствия зависят
От разрешението на другите;
Люби ме, точно така, люби ме !

Искам да съм твоя;
Искам, нуждая се, чакам -
Теб, да оправдаеш любовта ми;
Надявам се, моля се,
На теб -  да оправдаеш любовта ми...

Без задни мисли, аз съм готова  -
Да оправдаеш любовта ми,
Да оправдаеш любовта ми...
Желая да оправдаеш,
Желая да оправдаеш любовта ми,
Желая да оправдаеш,
Да оправдаеш любовта ми !

Без задни мисли, аз чакам, да оправдаеш ти - любовта ми...

FROZEN (Замръзнал)

Ти виждаш само това, което твоите очи искат да видят;
Как може животът да бъде какъвто ти искаш да бъде?
Ти си замръзнал,когато сърцето ти не е откровено...

Ти пропиляваш всичко, което вземеш;
Ти губиш своето време с омраза и съжаление;
И ти самият си счупен,
Kогато сърцето ти не е отворено...

Ммм-мм-ммм ...Ако можех да стопля сърцето ти,
Ммм-мм-ммм...Никога няма да бъда пренебрегвана,
Ммм-мм-ммм...Дай ми себе си,
Ммм-мм-ммм...Ти си ключът ...

Сега няма смисъл от поемането на вина,
И ти трябваше да знаеш, че страдам от същото -
Ако сега те изгубя,
Моето сърце също ще бъде рабзито...

Любовта е птица, която има нужда да лети;
Нека всичката болка в теб да умре;
Ти си замръзнал,
Когато сърцето ти не е откровено...

Ммм-мм-мм ...Ако можех да стопля сърцето ти,
Ммм-мм-мм...Никога няма да бъда пренебрегната;
Ммм-мм-мм...Дай ми себе си -
Ммм-мм-мм...Ти си ключът!

Ти виждаш само това, което твоите очи искат да видят;
Как може животът да бъде какъвто искаш да бъде? -
Ти си замръзнал,когато сърцето ти не е отворено ...

Ммм-мм-мм ... Ако можех да стопля сърцето ти,
Ммм-мм-мм... Никога няма да бъда пренебрегвана;
Ммм-мм-мм... Дай ми себе си,
Ммм-мм-мм... Ти си ключът!

Ммм-мм-мм... Ако можех да стопля сърцето ти,
Ммм-мм-мм... Никога няма да бъда пренебрегната;
Ммм-мм-мм... Дай ми себе си -
Ммм-мм-мм... Любовта държи ключът!

Ако можех да стопля сърцето ти... (х 2)


LIKE A PRAYER (Като молитва)

Животът е тайна, с която всеки трябва да остане сам;
Чувам те, когато ти викаш моето име -
И се чувствам като у дома си...

Припев:

Когато изричаш моето име, това е като една малка молитва,
Аз падам на коленете си, и искам да те взема с мен,
Посред нощ аз мога да почувствам твоята сила,
Точно като молитва, знам, че ще те взема там!

Чувам гласа ти, това е ангелска въздишка;
Аз нямам избор, чувам гласа ти -
И се чувствам така, сякаш летя;
Затварям очи, о Боже,  мислейки, че летя -
Отвъд небесата, затварям очи:
Небеса, помогнете ми!

(Припев:)

Като дете, ти шепнеш тихo до мен;
Ти си под контрол, точно като дете;
Сега аз танцувам -
Точно като във сън, без начало и край –
Ти си тук с мене, точно като в съня:
Нека хорът запее!

(Припев:)

Точно като молитва, твоя глас води ме там;
Точно като моята муза, ти си една загадка;
Точно като в съня, ти не си каквото изглеждаш;
Точно като молитва, без право на избор, твоят глас води ме там!

Точно като молитва, аз ще те взема там!
Това е като сън за мен (х 2)

PAPA DON`T PREACH (ТАТКО, НЕ МЕ ПОУЧАВАЙ)

Татко, знам че ще се разстроиш,
Защото аз винаги съм била твоето малко момиче,
Но би трябвало да знаеш сега,
Че аз вече не съм дете...

Ти винаги ме учеше да различавам
Вярното от погрешното,
И сега имам нужда от помощта ти,
Тате,моля те... Бъди силен,
Аз може и да съм млада в сърцето,
Но знам какво говоря.

Този, за който ме предупреждаваше винаги,
Този, без когото ти каза, че мога да се справя -
В ужасна бъркотия сме и нямам предвид, че сигурно е така...
Моля те!

ПРИПЕВ:
Татко, не ме увещавай, (не ме поучавай, не ми се моли), в ужасна беда съм,
Татко, не ми се моли, (не ме увещавай, не ме поучавай), губя съня си;

Но прецених за себе си,
Ще задържа любимия си, о,
Ще задържа любимия си...


Той каза, че ще се ожени за мен,
Можем да създадем едно сплотено семейство,
И може би ще сме добре,
Това е жертвоприношение...

Но приятелите ми казват да се откажа,
Казват, че съм прекалено млада,
И трябва да го изоставя.
Това, от което се нуждая сега,
Е един добър съвет... Моля те!

(ПРИПЕВ:)

Тате, тате, ако само можеше да видиш
Колко добре се отнася той с мен,
Щеше да ни дадеш благословията си веднага,
Защото сме влюбени, влюбени сме, затова...
Моля те!!

(ПРИПЕВ:) (х 2)


Ще задържа детето си,
Не преставай да ме обичаш, тате...
Знам, че ще задържа детето си.


SECRET (ТАЙНА)

Нещата не са същите,
Откакто ти нахлу в живота ми,
Намери начин да докоснеш душата ми -
И аз никога няма да те пусна...

Щастието ми е в твоите ръце -
Твърде дълго време ми отне да разбера,
Какво предствлява то,
Докато ти не сподели своята тайна ...

Ммм, мммм,
Нещо става, ммм,
Нещо става, ммм,
Нещо ме връхлита -
Любимият ми знае тайната...

Ти ме върна в рая,
Който мислех, че съм изгубила,
Помогна ми да открия - защо..,
Изненадох се, че ти разбра,
Че винаги си знаел
Това, което не исках да призная:
Докато не заобичам себе си,
Никога няма да заобичам някой друг!

Щастието ми е в твоите ръце –
Твърде дълго време ми отне да разбера
Какво представлява то,
Докато ти не сподели своята тайна...


Мммм, мммм,
Нещо става, ммм, ммм,
Нещо става, ммм, ммм,
Нещо ме връхлита -
Любимият ми знае тайната!

Щастието ми е в твоите ръце,
Твърде дълго време ми отне да разбера,
Какво може да е то,
Докато ти не сподели своята тайна...

Мммм, мммм,
Нещо става, ммм, ммм,
Нещо става, ммм, ммм,
Нещо ме връхлита -
Любимият ми знае тайната ...

 
PUSH (ПОДТИК)

Ти ме подтикваш
Да извървя далечни разстояния,
Ти ми даваш сили,
Когато е трудно да се усмихна,
Ти ме мотивираш  да покажа
Една по-добра моя страна,
Ти ме подкрепяш напред да вървя -
Само ти и никой друг ...

Ти ме подтикваш
Да видя и друга гледна точка,
Ти ме окриляш,
Когато няма друго какво да бъде направено,
Ти ми даваш сили,
Когато мисля си, че зная всичко,
Ти ме мотивираш да се изправя,
Когато аз се препъвам и падам в калта...

Продължавай да ме подтикваш,
Както никой друг...

Припев:
Всяко състезание, което съм спечелила,
Всяко настроение, в което изпадам,
Всичко, което правя - го дължа изцяло на теб;
Всяка крачка, която предприемам,
Всяка стъпка, която правя,
Всичко, което правя, е само защото ти напред ме изтласкваш!

Даваш ми свежа идея,когато не мога да оценявам,
Насочваш ме към това - да не лъжа и мразя,
Даваш ми сили,когато искам всичко да свърши,
Подтикваш ме – да търся,когато наистина се нуждая от приятел...


Изтласкваш ме напред, когато
Всичко, което искам да направя, е да заплача,
Даваш ми сили,
Когато ми е трудно да продължа да опитвам,
Подтикваш ме,
Когато го правя заради себе си,
Мотивираш ме - само ти и никой друг!

Продължавай да ме подтикваш, както никой друг...


За да премина далечни разстояния,
Когато е трудно да се усмхна,
Една по-добра моя страна да покажа,
Само ти, само ти, само ти, само ти -
За да видя и друга гледна точка,
Когато няма друго какво да направя,
Когато си мисля, че всичко знам -
Само ти, само ти, само ти, само ти ...

 
You`ll See (ЩЕ ВИДИШ)
 
Мислиш, че не мога да живея без твоята любов,
Ще видиш,
Мислиш, че не мога да продължа в следващия ден,
Ще видиш,
Ти смяташ, че нямам нищо, без теб до себе си,
Ще видиш - някак си, по някакъв начин...

Мислиш, че не мога да се смея отново,
Ще видиш,
Мислиш, че си разрушил моята вяра във любовта,
Мислиш, че след всичко което си направил,
Аз никога няма да намеря моя път към дома -
Ще видиш,по някакъв начин, все някой ден....

Припев: Сама със себе си,
Аз не се нуждая от никого -
Зная, че ще оцелея,
Зная, че ще остана жива;
Със всичко свое,
Не се нуждая от никого този път;
Ще бъде мое,
Никой не може да го вземе от мен,
Ще видиш...

Мислиш, че си силен, но ти си слаб,
Ще го осъзнаеш;
Отнема повече сили да плачеш,
Затова приеми поражението -
Аз имам истината на моя страна,
Ти имаш само измама,
Ще го осъзнаеш някак си, някой ден....

(Припев:)

Ще видиш, ще видиш,
Ще видиш, ммммм, ммммм .........


THE POWER OF GOODBY (Силата на сбогуването)


Сърцето ти не е отворено, така че трябва да си тръгна,
Магията бе разрушена, а аз те обичах толкова много;
Свободата идва тогава, когато се научиш да напускаш,
Творенията стават изкуство, когато се научиш да казваш "не".

Ти беше урока, който трябваше да науча;
Аз бях твоята кула, която трябваше да изгориш;
Болката е предупреждение, че нещо не е наред -
Моля се на Господ - дано не е за дълго...


Припев: Няма какво повече да опитваме,
Няма места, където можем да се скрием,
Няма по-велика сила, от силата на сбогуването.

Сърцето ти не е откриео, така че трябва да си тръгна,
Магията бе  разрушена, а аз те обичах толкова много,
Ти беше урокът, който трябваше да науча,
Аз бях твоята кула, която трябваше да изгориш...

Припев2: Няма нищо останало за губене,
Няма повече сърца - за измъчване,
Няма по-велика сила, от силата на сбогуването...

Научи се да казваш – Сбогом! –
Как копнея да кажа ‘сбогом’...


Няма какво повече да опитаме,
Няма места, където можем да се скрием,
Няма по-велика сила, от силата на сбогуването.
Няма нищо останало за губене,
Няма повече сърца, които да бъдат измъчвани...

От брой Втори (2013 г.) на и-фензина "ORPHEANUM MUSIC POETRY CLUB" -
Най-добрите текстове на песни от цял свят и за всички времена, от
всички стилове и жанрове, в български превод;
ПОД ПОЕТИЧНАТА РЕДАКЦИЯ на СЪР ДЖАК Б. САЛВАДОР, декември 2013 г.












Гласувай:
13


Вълнообразно


1. vedra79sineva - Качествени преводи. Благодаря!
09.01.2021 21:08
Качествени преводи. Благодаря!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: deathmetalverses
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 9568362
Постинги: 3153
Коментари: 5645
Гласове: 58743
Спечели и ти от своя блог!